Зростання кількості автомобілів та пропускна здатність вуличної мережі Вінниці



За результатами дослідження GFK, проведеними у 2018 році, 28% Вінницьких сімей мають один або кілька автомобілів. Це відповідає показнику рівня автомобілізації 110 авто на 1 тис. мешканців або 37 тис. автомобілів на місто Вінниця.

За даними Головного сервісного центру МВС, з 2013 по 2018 рік у Вінницькій області здійснювалося в середньому 3,7 тис перших реєстрацій легкових автомобілів за рік, з яких на Вінницю припадає щонайменше 850 авто на рік. Це означає що з 2013 по 2018 рік у м. Вінниця кількість легкових автомобілів зросла приблизно на 5 тисяч авто, тобто на 13% (і це без урахування незареєстрованих авто ввезених з-за кордону). 




За даними того ж дослідження 2018 року, із усіх поїздок або піших переміщень: 9-14% відбуваються на приватних автомобілях, 52% - на громадському транспорті, 31-38% - пішки, близько 1% на таксі та близько 1% на велосипеді.


 
Подібні дослідження не проводились раніше, тому побачити динаміку розподілу за способом пересування неможливо, проте логічно припустити, що зі зростанням загальної кількості авто зростає і кількість переміщень на них.

Чи має вулична мереже міста запас пропускної здатності, щоб відповідати зростаючому попиту на пересування приватними автомобілями?

Загалом можна сказати, що просторового ресурсу для збілшення ширини існуючих вулиць з метою підвищення пропускної здатності практично немає. Проте є певні організаційні заходи, серед яких зміна організації руху на перехрестях, "зелені хвилі", адаптивне світлофорне регулювання. Такі заходи не змінять ситуацію радикально хоча і зможуть її дещо покращити. Але можна з упевненістю говорити, що при існуючих темпах зростання рівня автомобілізації затримки у русі будуть продовжувати зростати і не можуть бути повністю компенсовані за рахунок модернізації вуличної мережі.

Три основні Вінницьких мости через Південний Буг поєднують лівий берег із центром міста, тому вирішення питань мобільності у центральній частині є критично важливими для усієї Вінниці. У 2020 році Агенція просторового розвитку замовила у ТОВ "Урбан Прогрес" розробку сценаріїв реорганізації мобільності у центральні частині м. Вінниця. Запропонована у роботі концепція рекомендує, з-поміж іншого, доволі суттєві зміни на окремих перехрестях. Наприклад, було запропоновано і промодельовано круговий рух на перехресті вул. Коріатовичів та Староміського мосту. 


 

Але варто зазначити, що навіть такі значні зміни на окремих вузлах не радикально впливають на ситуацію із мобільністю міста в комплексі. Так, сумарні по місту показники роботи індивідуального транспорту покращуються у запропонованому сценарії в межах 0,1-0,4%.
Важливо наголосити, що при транспортному плануванні пропускну здатність потрібно визначати не в автомобілях а у людях що переміщуються. Так, виділена смуга для громадського транспорту, хоча і зменшить кількість автомобілів що рухається по вулиці може значно збільшити кількість пасажирів, які швидко дістануться до пункту призначення. 

Якщо сьогодні лише 28% вінницьких родин мають власне авто, а інші 72% переважно користуються громадським транспортом, то яку транспортну політику має обрати наше місто? Досвід європейських міст говорить нам, що робити головну ставку на приватний автомобільний транспорт є недоцільним. 

Саме тому Концепція інтегрованого розвитку м Вінниця 2030 надає переміщенням пішки, на велосипеді та на громадському транспорті перевагу у порівнянні із використанням приватних автомобілів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Реконструкція перехрестя вулиць Київська, Чорновола та Стрілецька

Реорганізація руху на перехресті вул. Князів Коріатовичів та вул. Оводова

Розробка раціонального варіанту маршрутної мережі міського пасажирського транспорту загального користування у м. Вінниці