У 2019 році на замовлення КП "Агенція просторового розвитку" компанією UCG були розроблені пропозиції щодо вирішення  проблем  у сфері мобільності та безпеки руху в центральній частині Вінниці, які зокрема включали аналіз та пропозиції щодо організації руху та планування простору на пл. Гагаріна, спрямоване на підвищення безпеки руху через мінімізацію факторів ризику,  покращення пішохідної та велосипедної доступності,  мінімізацію затримок громадського транспорту, та оптимальне регулювання руху на перехресті.

Актуальність питання полягає у значній аварійності на площі Гагаріна (за 2019 рік там сталося 13 ДТП) а також у завершенні реконструкції вхідної групи у центральний парк - "Арка" і потребі створення зручних та безпечних пішохідних зв'язків.


Через площу Гагаріна проходять 5 із 6 трамвайних маршрутів міста та 18 із 33, автобусних та тролейбусних маршрутів. При цьому майже всі із них рухаються по вул. Пирогова та Соборна (за виключенням трамваю №4). Це пояснює чому головною дорогою на перехресті є саме цей напрямок. Адже більшість переміщень по місту вінничани здійснюють саме на громадському транспорті - 52%, а доля приватних автомобілів у переміщеннях становить 14% (за даними дослідження GFK, 2018 р.). Крім того вдень рух транзитного автотранспорту по вул. Соборна заборонений.

В ході аналізу площі розглядались різні варіанти організації дорожнього руху, в тому числі перехрестя із круговим рухом. Проте наявність трамвайного руху у трьох напрямках та необхідність створення безпечних пішохідних переходів роблять таке рішення малоефективним.
Аналіз із застосуванням методу конфліктних точок показав, що на перехресті існують 59 перетинів траєкторій транспортних засобів між собою та пішоходами. Зміна схеми організації руху, наприклад із застосуванням кругового руху, може зменшити кількість конфліктних точок але їх все одно залишається не менше 44.

Тому за основу було прийнято рішення із застосуванням світлофорного регулювання. Це дасть можливість створення безконфліктного регулювання перехрестя, коли всі учасники рухаються в різних фазах світлофору і їх траєкторії не перетинаються в один і той же момент часу. Тривалість фаз світлофора визначалась із урахуванням даних про транспортне навантаження на перехресті.




Центральний вхід в парк став активним публічним місцем - відразу після виконання робіт по реконструкції різко збільшилось відвідування Арки місцевими жителями та туристами. За останній рік тут відбулась низка організованих та спонтанних заходів: концерти, танці, весілля, фотосесії.
Зараз на площі відсутня частина пішохідних зв'язків через перехрестя. Рішення із світлофорним регулюванням дасть змогу створити безпечні пішохідні переходи до вхідної групи центрального парку.

Недоліком існуючого стану також є мала кількість озеленення. Впорядкування руху транспорту дасть змогу виділити асфальтовані території, які не використовуються для проїзду, щоб розмістити на них елементи озеленення.
Розроблене рішення є тестовим, воно дасть змогу перевірити його ефективність у досягненні основних цілей організації руху на площі Гагаріна - підвищення безпеки, стабільна робота громадського транспорту, створення зручних пішохідних зв'язків, озеленення простору.


Візуалізація тестового режиму розмітки на площі:


У період тестування будуть проводитись дослідження, які включатимуть соцопитування, відеофіксацію, підрахунок зміни трафіку.

За результатом тестування будуть прийняті рішення щодо реалізації остаточного варіанту організації площі із висадкою дерев, зміною геометрії проїзної частини та влаштуванням острівців безпеки.

Наступна локація для якої розробляються рішення з реорганізації мобільності є перехрестя вулиць Соборна та Театральна.

Популярні дописи з цього блогу

Реконструкція перехрестя вулиць Київська, Чорновола та Стрілецька

Реорганізація руху на перехресті вул. Князів Коріатовичів та вул. Оводова

Розробка раціонального варіанту маршрутної мережі міського пасажирського транспорту загального користування у м. Вінниці