Як щоденні поїздки на роботу автомобілем та безкоштовне паркування впливають на затори?

Найбільше навантаження на вуличну мережу спостерігається в години пік, коли мешканці міста їдуть на роботу і повертаються додому. В середині робочого дня, коли відбувається більша частина поїздок в службових цілях, навантаження на вуличну мережу менше. Використання автомобіля у вихідні дні для поїздок в середині міста та за його межі, як правило, теж не викликає заторів.

Детальних досліджень затримок трафіку на протязі доби для Вінниці немає, проте загальну тенденцію можна побачити на графіках для Києва, Дніпра, Харкова та Одеси, опублікуваних А+С Україна:

 



Тому при формуванні сталої транспортної політики необхідно в першу чергу звертати увагу на стримування використання автомобіля для щоденних поїздок на роботу. Крім навантаження на вулиці в години пік, на протязі всього робочого дня автомобілі працівників займають паркувальні місця, якими вже не можуть скористатися інші. Так, одне паркомісце, яким би вдень могли скористатись багато клієнтів магазину може бути увесь час зайняте автомобілем працівника офісу із сусідньої будівлі.

Зі зростанням кількості авто у місті паралельно будуть загострюватись і  проблеми заторів та браку паркомісць.

Ефективно впливати на користування авто для поїздок на роботу можна через запровадження платного паркування, при якому  короткострокове паркування (до 1 год.) залишається безкоштовним.

Не для всіх водіїв відмова від власного авто для поїздок на роботу може бути прийнятною (наприклад  для мешканців передмість, які в меншій мірі забезпечені громадським транспортом). Крім того околиці міста менше потребують розвантаження від автомобілів ніж центр міста. Рішенням є підхід із використанням перехоплюючих парковок.  За наявності таких парковок автомобіль можна залишити на під'їзді до міста або до його центральної частини, а до робочого місця дістатись уже пішки або громадським транспортом (мультимодальне переміщення).

Комплексна стратегія міського транспорту та просторового розвитку пропонує перехоплюючі парковки на в'їздах у місто (біля зупинок громадського транспорту), а також довкола центру:




Пропозиції для організації багаторівневих паркінгів у 2018 році підготувала для Вінниці польська компанія Jordahl & Pfeifer. Серед запропонованих, у якості перехоплюючих можуть використовуватись паркінги перед центральним автовокзалом,  біля "Книжки", в Центральному парку та на перехресті вул. Магістратська і Театральна:

 



 

На першому етапі в якості перехоплюючих парковок можуть використовуватись прості відкриті майданчики, оскільки будівництво багаторівневих паркінгів потребує значних інвестиції.

Більш детально підходи до організації паркування на прикладі Концепції організації паркування в районі Замостя будуть розглянуті у наступній публікації.

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розробка раціонального варіанту маршрутної мережі міського пасажирського транспорту загального користування у м. Вінниці

Чи потрібні Вінниці нові мости?